Samarbejdsprojekt Danish Food Innovation

Hvordan søger man et samarbejdsprojekt?

Viden kan bane vejen til vækst. Som virksomhed kan du få ny viden der understøtter din forretning ved at deltage i et samarbejdsprojekt i Danish Food Innovation. Få en step-by-step guide til, hvordan du søger et samarbejdsprojekt. 

Samarbejdsprojekt. Smag på ordet. Det er måske svært at gætte sig frem til, hvad du kan få ud af at være en del af et samarbejdsprojekt.

Men bare rolig. Læs videre og find svar.

Samarbejdsprojekterne tager udgangspunkt i konkrete virksomhedsudfordringer, og formålet med projekterne er at udvikle ny viden, nye teknologier, nye produkter etc. til gavn for fødevareindustrien. Vidensinstitutionerne har en central rolle i at levere ny viden.

Danish Food Innovation, innovationsnetværket for fødevarer, arbejder for at styrke de små og mellemstore virksomheder inden for den danske fødevaresektor. Af samme grund er samarbejdsprojekterne hovedsagelig henvendt små og mellemstore virksomheder, men større virksomheder kan også deltage.

Hvad kan din virksomhed få ud af at deltage i et samarbejdsprojekt?

  • Ny viden målrettet din virksomheds udfordringer
  • Ny viden, der kan understøtte din forretning
  • Være den første til at få gavn af resultaterne

Hvad kan man undersøge i et samarbejdsprojekt?

Fra undersøgelse af søstjerners fedtstoffer til fødevaresikkerhed i storkøkkener

Emner for samarbejdsprojekter spænder vidt indenfor de seks fokusområder, som Danish Food Innovation arbejder med:

I de nuværende samarbejdsprojekter arbejdes der for eksempel med undersøgelse af søstjerners kilde til omga-3 fedtsyrer og fødevaresikkerhed i storkøkkener.

Søg et samarbejdsprojekt – step by step:

a) Deltag i ideudviklingsworkshop indenfor de seks strategiske fokusområder i september måned. Imens du venter kan du jo deltage i vores andre spændende events for inspiration. Tjek vores eventkalender ud.

b)Find dit område:

  • Samarbejdsprojekterne skal relatere sig til Danish Food Innovations seks strategiske områder.
  • Projekterne skal tage udgangspunkt i erhvervets konkrete behov, som en række virksomheder identificerer som et behov.
  • Have nyhedsværdi og generisk interesse.

c)Find dine partnere: Projektet skal bestå af minimum én vidensinstitution + to små eller mellemstore virksomheder (gerne flere).

Ansøgningsskemaet finder du her. 

d)Ansøgningen sendes til Anni Simonsen, as@vifu.net– frist for ansøgning er 11. oktober 2019.

e) Projektansøgerne får mulighed for at præsentere en kort pitch for styregruppen medio november. Læs om vores styregruppe.

Du er altid velkommen til at ringe til vores samarbejdsprojektansvarlige, Anni,  som er klar til at vejlede og hjælpe med alle skridt i ansøgningsprocessen.

2019-09-19T16:13:26+00:004 marts, 2019|News|